Eğitim Süresi: 2 Gün ( X 6 Saat)
Eğitim İçeriği:
- Markayı tanımlamak- Markalaşmanın amacı ve faydaları
- Markalaşmanın kökleri nereden geliyor ve bunun önemi nedir?
- Duygusal bir “şarj” olarak marka
- Marka kişiliği
- CBBE Piramidi: Bir sadakat simgesi olarak markanın önemi ve işlevi
- Benzersiz rekabet avantajınızın kanıtı olarak marka
- Perakende markalarının yükselişi
- B2B ve hizmet markaları- Markalaşma sadece hızlı tüketim için değildir
- Markalaştırma Süreci: Strateji, Konsept, Uygulamalar
- Markaların toplumsal değeri ve gücü
- Marka Yönetimi – Strateji
-
- Büyüme, markalaşma ve risk yönetimi: “Brand Halo”nun oluşturulması
- Rekabet avantajı olarak segmentasyon: Novel segmentasyon, mikro-segmentasyon, anti-segmentasyon
- Marka Konumlandırması: Tüketicinin zihninde güçlü bir yere sahip olmanın altın kuralları
- Duygusal Sermaye: Marka Deneyimleri, duygusal bir bağ olarak marka, “Brand Passion”
- Marka Genişlemesi: Ürün Yaşam Döngüsü, Markanın İyileştirilmesi, Marka Uzantıları
- Marka Mimarisi: Ürün markaları, Alt-Markalar, Kurumsal Markalar, Global/Yerel Markalar
- Marka Yönetimi – Marka Pazarlama Programlarının Planlanması ve Uygulanması
-
- Olumlu Çağrışımların Yaratılma Sürecinde Kaçınılmaz Karar Anları: Marka İsmi, Logolar, Sloganlar, Markalaşmanın Sinderallası olarak Ambalaj, Müşteri İlişkileri, Yeni Etkileşimlerin ve çağrışımların yaratılması
- Marka Değeri Yaratma Sürecinde Pazarlama Programlarının Tasarlanması: Pazarlamanın Kişiselleştirilmesi, İlişkisel Pazarlama, Kanal Stratejisi
- Pazarlama İletişimi Araçlarının Marka Değeri Yaratımına Yönelik olarak Entegrasyonu: Reklam, Promosyon, Etkinlik Pazarlaması ve Sponsorluk, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Kişisel Satış
- Marka Değeri yaratımında İkincil Marka Bilgisinin Kullanımı: Şirket, Menşe Ülkesi, Dağıtım Kanalları, Co-Branding, E-Brand, Lisanslama, Ünlü Kullanımı, Spor/Kültür ve Diğer Etkinlikler, Üçüncü Şahıs Kaynakları
- Dokunulamazın Yönetimi: Arketipsel Kodlamalarla Modern Mitolojinin Yaratılması Süreci
- Marka Gücünün Kavranması
-
- Brand Equity Kavramı: Markalar İş Dünyası İçerisinde nasıl bir değer yaratıyorlar?
- Marka Başarısının Ölçümlendirilmesi: Pazar Araştırması ve Marka Değerlendirmesi
- Metodolojiler: Brand Asset Valuator (Marka Değer Ölçer), Equitrend, Brandz, Marka Dinamikleri Piramidi, Brandz Voltage, Interbrand
- Marka Yönetimi Alet Çantası
- Markanın Zaman ve Mekânı Aşma Atılımları
-
- Üç Büyük Açmaz: Marka Yayılması, Marka Canlandırılması ve Marka Sonlandırılması
- Yeni ürünler ve Marka yayılımı (Avantajlar ve Dezavantajlar)
- Marka Canlandırılması: Marka Farkındalığının Genişletilmesi, Marka İmajının İyileştirilmesi, Yeni Pazarlar
- Markanın Coğrafi Sınırları ve Pazar Segmentlerini Aşması: Ulus aşırı markalar
- Global Pazarlama Programlarının Avantaj ve Dezavantajları
- Global Marka Stratejisi ve Global Müşteri Temelli Marka Değerinin Yaratılması
- Global Marka Kültürleri
- Ülkelerin ve ulusların markalaştırılması
- Markaların geleceği
- Örnek Çalışmalar/Alınacak Dersler
-
- Red Bull: Yeni Yöntemlerle Marka Değerinin Yaratılması
- Nike: Global Markanın Yaratılması
- Starbucks: “High-growth” bir markanın yönetimi
- Land Rover: Rasyonel özelliklerin duygusal marka kişiliğine dönüştürülmesi
- Lolipoplar: Jenerik ürünlerin farklı Pazar segmentlerine konumlandırılarak kategorinin genişletilmesi
- Caterpillar: Başarılı bir marka yayılımı
- Mazda: Bir markanın canlandırılması
- Jim Beam: Global Yeniden Konumlandırma ve pazarlama iletişimi araçlarıyla lokal adaptasyonlar
- Philips: Marka Felsefesi
- Harley Davidson: Bir Amerikan İkonunun Yaratılması
- Virgin Airlines: Lovemark